منابع
اژهای، جواد؛ منظری توکلی، وحید؛ حسینی، سید رحمان و هاشمی زاده، وجیهه السادات. (1391). بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری گروهی، معنی درمانی گروهی و تلفیق آنها بر افزایش سازش یافتگی اجتماعی دانش آموزان ناسازگار. پژوهش در سلامت روانشناختی، 6، 3، 38-31.
اسلامی، عبدالله. (1387). تعریف مثبت اندیشی، نشریه دلتای مثبت، شماره 10، 10 و 11.
امانی، احمد و بابایی گرمخانی، محسن. (1393). بررسی رابطه همبستگی خانواده و الگوی انضباطی والدین با بحران هویت و عشق پرشور به جنس مخالف در پسران نوجوان. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 4، 3، 550-529.
بلیاد، محمدرضا؛ ناهید پور، فرزانه؛ آزادی، شهدخت و یادگاری، هاجر. (1393). نقش خانواده اصلی در تمایز خود و تعارضات زناشویی. روان پرستاری، 2، 2، 91-81.
پاشا شریفی، حسن. (1388). نظریه و کاربرد آزمونهای هوش و شخصیت. تهران: انتشارات سخن.
شکر بیگی، علیرضا و یاسمی نژاد، پریسا. (1391). هم سنجی سبکهای فرزند پروری خانواده، حرمت خود و سلامت عمومی نوجوانان پسر بزهکار و عادی در کرمانشاه. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 2، 2، 192-187.
خدا یاری فرد، محمد. (1379). کاربرد مثبت نگری در روان درمانگری با تأکید بر دیدگاه اسلامی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، (1) 5، 25-1.
خدا یاری فرد، محمد و پرند، اکرم. (1383). مطالعه موردی اختلال هراس خاص با روش خانوادهدرمانی شناختی - رفتاری، مجله علوم روانشناختی، (11) 3،237-206.
خدا یاری فرد، محمد و پرند، اکرم. (1385). تأثیر خانوادهدرمانی با تأکید بر رویکرد شناختی –رفتاری در درمان هراس اجتماعی (مطالعه موردی)، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، (2 و 1) 35، 142-123.
خدا یاری فرد، محمد و پرند، اکرم. (1391). ارزیابی و آزمونگری روانشناختی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 317.
خدا یاری فرد، محمد و عابدینی، یاسمین. (1382). خانوادهدرمانی اختلال وسواس بیاختیاری کودکان و نوجوانان با تأکید بر فنون شناختی – رفتاری، مجله علوم روانشناختی، (6) 2، 124-101.
زواره عاصمی، ندا؛ عسگری، کریم؛ چیتساز، احمد؛ مهرابی، حسینعلی و جهانبازی، انیس. (1392). اثربخشی مدیریت شناختی- رفتاری استرس بر کاهش علائم جسمی سازی، وسواس فکری- عملی، حساسیت در روابط میان فردی و نشانههای سرگیجه در بیماران زن مبتلا به سر گیجه روانتنی. مجله علمی، پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، (88) 21، 88، 75-63.
سیف، علیاکبر. (1366). طرحهای پژوهشی تک آزمودنی. تعلیم و تربیت، 10، 39-20.
صیاد، سحر؛ برزگر، ید اله و بساک نژاد، سودابه. (1390). اثربخشی گروهدرمانی شناختی رفتاری بر اختلال بدشکلی بدن و حساسیت میان فردی در دانش آموزان دختر. تحقیقات علوم رفتاری، (5)9، 349-341.
قاسمی، فاطمه. (1383). بررسی روابط میان فردی مرد وزن در مجموعههای ایرانی (82-80). پژوهش و سنجش، 11، 38، 148-129.
کربلایی اسماعیلی، حمیدرضا؛ انواری، قدسی؛ نجورایی، نوشین و خواجه حسین، حمد اله. (1385). بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در تغییر نگرش نوجوانان دارای معلولیت. اصفهان: بهزیستی.
کرمی، ابوالفضل. (1389). آشنایی با آزمونسازی و آزمونهای روانی. تهران: انتشارات روانسنجی.
گراث- مارنات، گ. (1384). راهنمای سنجش روانی برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان، (ترجمه حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیکخو) تهران: سخن. (تاریخ انتشار به زباناصلی 2003).
گل کاری، طاهره؛ کلانتری، مهرداد و عابدی، احمد. (1393). تأثیر مداخلههای شناختی- رفتاری بر مشکلات عاطفی- رفتاری دختران نوجوان محروم از پدر. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15، 3(57)، 24-16.
گنجی، حمزه. (1389). آزمونهای روانی (مبانی نظری و عملی). تهران: انتشارات ساوالان، 239.
نداف شرق، هدی. (1392). هم سنجی اثربخشی دو شیوه گروهدرمانی وجودی و گروهدرمانی شناختی بر کیفیت روابط میان فردی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
Berg, F. L. (1982). Psychological characteristics related to social problem solving in learning disabled children and their nondisabled peers. Unpublished doctoral dissertation, University of Michigan, Michigan. U.S.A.
Black, D. (1992). Mental health services for children. British Medical Journal, 305, 971-972.
D'Zurill, T. J., & Seedy, C. F. (1992). The relations between social problem solving ability and subsequent Level of academic competence in college students. Cognitive Therapy and Research, 16, 589 – 599.
Gels, C., & Frets, B. (2001). Counseling psychology, Harbor College Publisher.
Goldstein, M., & Heaven, P. (2000). Perception of the family, delinquency and emotional adjustment among Youths. Journal of Personality and Individual Differences, 20, 1169-1178.
Linely, P.A., & Joseph, S. (2004). Positive psychology in practice. New York: John Wiley and Sons.
Malouff, J. M., Thorsteinsson, E. B., & Schutte, N. S. (2007). The efficacy of problem solving therapy in reducing mental and physical health problems: a meta-analysis. Clinical Psychology Review, 27(1):46-57.
Nezu, A. M. (1990). Psychotherapy for adults a problem solving farm work: focus on depression. Journal of Cognitive Psychotherapy, 4(30).
Rashid, T. (2008). Positive Psychotherapy. In: Lopez, S. j, editor. Positive psychology: Exploring the best in people. Westport CT: Greenwood Publishing Company. 70-146.
Reiff, H. B. (1990). Cognitive correlates of social perception in students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 23, 260-262.
Sadock, B. J., Sadock, V. A., & Caplan, M. D. (2003). Synopsis of Psychiatry Behavioral Sciences and ClinicalPsychiatry, 9 the editions, John Wily and Sons, New York.
Sanai, B. (2013). Measures Scales of family of marriage. International Journal ofPsychology and Psychiatry, 1(2), 35-42.
Sigueland, L., Ryann, M., & Diamond, G. S. (2005). Cognitive behavioral and attachment based family Therapy for anxious adolescents, Journal of Anxiety disorders, l19, 361-381.
Simanowitz, V., & Pearce, P. (2003). Personality and Development. UK: Mc Grow- Hill.
Walker, Z., & Townsend, J. (1998). Promoting adolescent mental health in primary care: A review of the literature. Journal of Adolescence, 21, 621-634.