منابع
البرزی، شهلا و سامانی، سیامک (1378). بررسی و هم سنجی باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی برای یادگیری در میان دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی مراکز تیزهوشان شهر شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 15 (1)، 18-3.
امیری نژاد، علی؛ قریشی راد، فخرالسادات؛ جوانمرد، غلامحسین (1390). مقایسه سبکهای فرزند پروری و سلامت روان والدین افراد اقدام کننده به خودکشی با والدین افراد عادی. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده،1(3): 330-315.
ترابی، عطا (1389). بررسی شادکامی در گونههای مختلف خانواده بر پایۀ مدل فرایند و محتوای خانواده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد مرودشت.
جعفری، محمدعلی. (1388). مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گونههای مختلف خانواده بر پایۀ مدل فرایند و محتوای خانواده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
شیربگی، ناصر (1391). اثربخشی ترکیب خدمات مشاورهای با تدریس خصوصی تکمیلی در کمک به دانش آموزان دارای افت تحصیلی، حرمت خود پایین در رفتار کلامی نامناسب. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده،2: 90- 78.
صالحی، ساناز (1388). بررسی انگیزش تحصیلی خانواده در گونههای مختلف خانواده در مدل فرایند و محتوای خانواده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
زارع، مریم (1386). بررسی رابطه انعطافپذیری و انسجام خانواده با جهتگیری هدف فرزندان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
شکر بیگی، علیرضا و یاسمی نژاد، پریسا (1391). هم سنجی سبکهای فرزند پروری خانواده، حرمت خود و سلامت عمومی نوجوانان پسر بزهکار و عادی در کرمانشاه. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده،2(2): 192-178.
عبدالله زاده، نازنین (1388). بررسی نیمرخ هیجانی فرزندان در گونههای مختلف خانواده بر پایۀ مدل فرایند و محتوای خانواده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
کرمی، جهانگیر؛ زکی یی، علی؛ علیخانی، مصطفی (1391). رابطه کارکرد خانواده با اختلالات شخصیت بر پایۀ الگوی مک مستر. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 2(4): 553-537.
نیسی، عبدالکاظم؛ کرمعلیان، حسن؛ همایی، رضا (1391). بررسی تأثیر آموزش مداخلهای گروهی شناختی رفتاری مذهبی بر سلامت روانی همسرهای نابارور در شهر اصفهان. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 2(2): 162-151.
Cassidy, Tony. (2000). Social background, achievement motivation, optimism, and health: a longitudinal study. Counseling psychology quarterly, 13 (4), 399-412.
Diaz, Lozano. (2004). Personal, family and academic factors affecting low achievement in secondary school. Electronic Journal of Research in Educational psychology, 1 (1), 43-66.
Lemos, S. L. (1999). Students goals and self-regulation in the classroom. International Journal of Educational Research, 31, 471-485
Montague, M. (2008). Self-regulation strategies to improve mathematical problem solving for students with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 31, 37-46.
Olson, D. H. (1999). Circumflex model of marital & family systems (Empirical approaches to family assessment). Journal of Family Therapy, 22(2), 144-167.
Osborne, Courtney Nicole. (2007). School Motivation and Academic Achievement of Adolescents living in Appalachia: The Influence of Parenting Behavior and Family Interactions. Electronic MS Thesis or Dissertation of Miami University.
Pintrich, Paul R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31, 459-470.
Pintrich, Paul R & De Groot, E. v. (1990). Motivation and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 2(1), 33-40.
Samani, Siamak. (2005). Family process and content model. Paper Presented in International Society for Theoretical Psychology Conference, 20-24 June, Cape Town, South Africa.
Samani, Siamak. (2008). Validity and reliability of family process and family content scales. Paper Presented in the XXIX International Congress of Psychology, 20-25 July, Berlin, Germany.
Samani, Siamak. (2010). Family types in the family process and content model. Procardia social and behavioral sciences, 5,727-732.
Schunk, D. H. & Pajares, F. (1996). The development of Academic Self-Efficacy. chapter in A. Wigfield & J. Eccles (Eds.), Development of achievement motivation. San Diego: Academic Press.
Schunk, D. H. &Zimmerman, B. J. (1997). Social origins of self-regulatory commpetence. Educational psychologists, 32,195-201.